Arttu Häkkilä

Tamperelainen musiikkiteknologi ja -tuottaja.
Olen tehnyt töitä äänen parissa yli vuosikymmenen sekä studion että live-äänentoiston puolella. Taustani on musiikissa. Olen harrastanut laulamista, kitaran ja rumpujen soittoa n. 10-vuotiaasta saakka. Olen myös säveltänyt ja sanoittanut paljon musiikkia. Harrastan edelleen bänditoimintaa ja soittamista aktiivisesti.
Hyvä soundi on aina kiinnostanut musiikissa. Kipinä allalle hakeutumiseen tuli Sammon keskuslukion ääni 1 ja 2 kurssien myötä.
Vuosien itseopiskelu, harjoittelujaksot, Kansanopiston musiikkiteknologialinja, musiikkiteknologian ammattitutkinto Koulutuskeskus salpauksesta, kokemus levyjen äänittämisestä ja miksaamisesta eri studioilla, sekä keikoilla kiertäminen ympäri Suomea sekä Eurooppaa eri yhtyeiden/artistien ja musikaalien ääniteknikkona ovat tehneet selväksi, että ala on minua varten.
Olen tarkka ja vaativa työni jälkeä kohtaan. Vaikka hyvän saundin luomisen vuoksi alun perin alalle hakeuduinkin, tärkein palkinto näissä hommissa on kuitenkin tyytyväinen asiakas.
Paras fiilis tulee kiitoksesta, kun kuuntelu oli kohdallaan ja artistin oli hyvä esiintyä, tai että äänityksiä oli mukava tehdä kun ilmapiiri oli rento, molemmat osapuolet ymmärsivät mitä haetaan ja näin ollen työnteko oli hauskaa. Nämä seikat vaikuttavat positiivisesti myös ulosantiin, jolloin lopputuloksen saundi paranee. Ja sehän tukee jälleen alkuperäistä tavoitetta.
Joten, aletaanko hommiin?
